De veel gestelde vragen aan CatPalace

 

Vraag: Een CatPalace teruggeven of inruilen kan dat?

Antwoord:In principe is CatPalace de enige in de wereld die krabpalen inruilt of vervangt door een ander groter model. Maar er zitten nogal wat haken en ogen aan omdat het altijd gaat om gebruikte modellen. Gebruikt door levende wezens behept met hun schimmels en bacterien.

Daarom moet ieder teruggekomen model goed worden gereinigd, gedesinfecteerd en vaak in goede staat worden gebracht als het model opnieuw ter verkoop wordt aangeboden. En daar komen diverse kostenposten om de hoek kijken. Raadpleeg derhalve eerst ons als leverancier alvorens een beslissing te nemen, dan maken wij graag een voorstel. Innemen zonder verkoop doen we om die reden in principe niet simpelweg omdat de kosten veelal te hoog zijn.

 

Vraag: Hoe komt het dat de katten zo graag van een CatPalace gebruik maken?

Antwoord: Over de hele wereld zijn er al ruim 400.000 katten die over een CatPalace kunnen beschikken. Sinds de introductie in Europa eind 1992 zijn er ook daar al meer dan 34.000 katten die over een CatPalace kunnen beschikken.

 

Vraag: Onze kat is echt heel groot. Zijn de openingen in de verschillende accessoires groot genoeg?

Antwoord: Elk meubel is ontworpen voor zelfs de grootste katten, zoals de Maine Coon en de Ragdoll. De openingen mogen voor ons als mensen klein lijken, maar ze zijn zondermeer geschikt voor deze katten.

 

Vraag: Is een meubel wel stabiel genoeg?

Antwoord: Elk meubel is van tevoren uitgebalanceerd, waarbij er zelfs rekening is gehouden met het gewicht van een zwaar persoon van ca. 100 kg. Zelfs tijdens de jongste aardbeving in Californië hebben wij van de klanten in die regio te horen gekregen dat alles behalve de kat-meubels was omgevallen. Het was zelfs zo dat op het moment dat de beving begon sommige katten een veilig heenkomen zochten in de meubels. Van een andere klant in Carolina vernamen wij dat toen de hurricane Hugo de voorgevel uit hun huis had weggeblazen het kat-meubel gewoon was blijven staan.

 

Vraag: Ons huis is veel te klein voor een kat-meubel. Waar moet ik het laten?

Antwoord: De meubels lijken best groot, maar in werkelijkheid nemen de kleinere modellen niet meer dan 56x56 cm in beslag. Dat kunt u vergelijken met een klein kastje of tafeltje of een tafelkoelkast. Alleen al in de stad New York staan meer dan 150 kat-meubels in één kamer appartementen. Juist door de stabiele opstelling van de meubels is een beperkte ruimte geen enkel probleem.

 

Vraag: Hoe krijg ik het meubel op z'n plaats thuis?

Antwoord: Zelfs de grootste modellen passen in de koffer van een auto of stationcar. Met enkele beschermende dekens om de lak van de auto te beschermen voor mogelijke beschadigingen is het geen enkel probleem het meubel mee naar huis te nemen in een normale auto of stationcar. Daarnaast is het mogelijk tegen een geringe vergoeding het meubel bij u thuis te bezorgen en zonodig te installeren.

 

Vraag: Wat gebeurt er als de katten geen gebruik maken van het kat-meubel? Eerdere pogingen bij andere producten zoals krabpalen hebben wij slechte ervaringen opgedaan. En als wij een kat-meubel aanschaffen willen wij zeker weten dat deze gebruikt wordt.

Antwoord: Elk product heeft een "kat-terug-garantie". Dat betekent voor u dat de kat de gelegenheid krijgt om gedurende de eerste 14 dagen van het meubel gebruik te maken. Gebeurt dat niet dan kunt u het meubel terugsturen en sturen wij uw geld terug. Dit is tot op heden zes keer gebeurd op een totaal aantal meubels van 40.000

 

Vraag: Kan ik een meubel krijgen in de kleur die past bij ons interieur?

Antwoord: In ongeveer 25 procent van de geplaatste kat-meubels hebben wij rekening gehouden met de stoffering en de kleur van het interieur. Wij kunnen daarbij werken met die kleuren welke in de tapijtindustrie beschikbaar zijn. De meerkosten daarvan bedragen 30 procent van de standaard kat-meubel-prijs.  U kunt de kleur het beste specificeren door een staal van de stof uit uw interieur, bijvoorbeeld een stukje vloerbedekking te geven bij de opdracht.

 

Vraag: De kat-meubels zijn relatief duur. Waarom zou ik zoveel geld uitgeven als er goedkopere alternatieven op de markt zijn?

Antwoord: Zoals bij ieder product is er altijd wel iets goedkopers te vinden. Achter die lagere prijs zit natuurlijk wel een reden. Een belangrijke reden is de kwaliteit. Een alternatief dat de helft goedkoper is maar bijvoorbeeld maar zes maanden uithoudt bij uw katten kan dan op termijn gerekend best wel eens duurder zijn. Een ander punt kan zijn dat het goedkopere product geen "kat-terug-garantie" kent. Als de kat het dan niet gebruikt heeft u een goedkoop product staan waar de kat geen plezier aan beleeft.

 

Vraag: Welke voordelen heeft het kat-meubel voor mijn kat en voor mij?

Antwoord: Niet alleen kant het kat-meubel ervoor zorgen dat uw meubels, gordijnen en behang netjes blijven, ook zorgt het voor de beweging en dus de gezondheid van uw kat. Hoe gezonder uw kat is des te meer weerstand heeft de kat. Voor u is het kat-meubel een gespreksonderwerp omdat het zo'n bijzondere plaats inneemt in het interieur. Overigens staan deze kat-meubels bij meerdere bekende TV-sterren.

 

Vraag: Deze kat-meubels kan ik thuis goedkoper zelf maken!!

Antwoord: Op zichzelf kan dat natuurlijk. Houdt u er dan wel rekening mee dat de bij deze kat-meubels gebruikte houtsoort bijzonder geschikt is voor gebruik door katten. Verder zijn er speciale gereedschappen gebruikt en vele vele speciale nietjes om de boom zo stevig mogelijk te maken. Verder zijn deze producten gemaakt zonder een enkele lijmsoort te gebruiken. Al met al bespaart u zich ca. 30 uur arbeid bij het maken van een dergelijk kat-meubel met dezelfde dergelijke constructie en kwaliteit. Weet dus waaraan u begint!!

 

Vraag: Waar vind ik de prijs van een model?

Antwoord: De prijs voor de meest verkochte modellen staat bij het model zelf. Voor de overige modellen kunt u het beste een e-mail zenden naar info@catpalace.nl.

 

Vraag: Kan ik een boom op maat laten maken?

Antwoord: Maar natuurlijk kan dat. Daarin zijn wij juist gespecialiseerd. Voor de meeste klanten maken wij juist een klimmeubel op maat. Omdat niet ieder interieur hetzelfde is maken wij een klimmeubel wat in uw huis past.

 

Vraag: Hoe werkt het leasen?

Antwoord: Bij de keuze voor het leasen betaalt u een bepaald bedrag per maand. Aan het eind van de periode heeft u de mogelijkheid om het restant bedrag af te betalen en hierdoor eigenaar van het klimmeubel te worden. Voor informatie kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen via 06-48168706 of 06-18886855.

 

Vraag: Ik heb zelf geen vervoer om de klimmeubel op te halen en mijn katten maken geen gebruik van de klimmeubel, wat nu?

Antwoord: Al onze klimmeubels hebben een terugzend garantie als uw katten geen gebruik van maken de klimmeubel halen wij deze bij u op, neem contact met ons op en wij regelen dit voor u.

 

Vraag: mijn CatPalace is door jaren te zijn gebruikt te zijn door onze katten beschadigd, kunt u dit aan huis repareren?

Antwoord: Absoluut repareren wij uw klimmeubel bij u thuis, zend ons een email met als bijlage een foto van uw klimmeubel met vooral goed in zicht wat er gerepareerd moet worden.

 

Een CatPalace gaat niet alleen langer mee, maar kan ook worden gerepareerd

 

Natuurlijk is een krabpaal bedoeld om kapot te maken en dat gebeurt dan ook regelmatig. Zeker als het om veel katten per boom gaat of om een situatie van zeer sterke katten waar weinig tegen bestand is.

CatPalace is voorzover ons bekend de enige die de service biedt om de krabpaal te repareren. Dat kan direct bij de klant thuis of bij ons in het atelier als de boom daar wordt gebracht. We kunnen de boom zo repareren dat alleen de beschadigde plekken opnieuw worden bekleed of zo dat de hele boom opnieuw van tapijt wordt voorzien. Dat laatste is natuurlijk een stuk duurder, maar de boom is dan weer bijna als nieuw.

Het repareren van de krabpaal kan gebeuren op verzoek, dus op basis van nacalculatie met een prijsindicatie vooraf. Alternatief hebben wij de mogelijkheid om een onderhoudscontract af te sluiten tegen een vaste prijs. Wij komen dan één keer per jaar langs om de boom na te kijken en daar waar nodig te repareren. De ene keer zal dat weinig werk zijn en de andere keer meer werk. Maar dat is dan ons risico. Daarbij kan het onderhoud van het tapijt en de zijde bladeren worden gescheiden, waarbij bijvoorbeeld de zijde bladeren elk jaar en het tapijt elke 3 jaar worden nagelopen. Net wat het beste is en hoe de boom wordt gebruikt.

De kosten van een reparatie kunnen worden begroot aan de hand van de volgende parameters:

Normaal tapijt per 0,4 m2 (vierkante meter) à € 44,=

Katvriendelijke zijde bladeren per tak à € 4,=

Uurloon voor reparatie per uur € 35,=

Voorrijdkosten afhankelijk van de afstand

 

 

 

Indienen van een klacht

 

Heeft U een klacht over een of meerdere producten die U heeft gekocht bij CatPalace.nl of heeft U een klacht over de service of dienstverlening van CatPalace.nl dan kunt U schriftelijk uw klacht per e-mail opsturen.

U krijgt hierop per e-mail een ontvangstbevestiging van ons en de klacht zullen wij gaan behandelen.

Een antwoord op uw ingediende klacht ontvangt U binnen uiterlijk binnen 14 werkdagen per e-mail.
Maar in de praktijk is dit meestal al binnen 2 werkdagen.

Mocht een klacht behandeling langer duren omdat er overleg dient te worden door ons met derde partijen zoals groothandels, leveranciers, importeurs of fabrikanten dan zullen wij U regelmatig op de hoogte houden van de onze voortgang en/of U een inschatting qua tijd vertrekken wanneer wij een antwoord of oplossing toegezegd krijgen door deze derde partijen.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
Tevens kunt U uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Houd er wel rekening mee dat u ons in de gelegenheid stelt (en wettelijk moet stellen) om een klacht te behandelen en indien mogelijk ook af te handelen.